Wednesday 4 April 2012

HARUSLAH BERSABAR :')

Assalamualaikum...

Di sini saya ingin berkongsi sedikit tentang perasaan yg ada skrg...
Saya akui saya hanyalah manusia biasa yg tak kan lepas drpd dugaan...
Saya sering terfikir....
Saya suka melihat orang-orang di sekeliling saya bahagia..
Bila saya lihat orang-orang itu bahagia..
SAYA PUN INGINKANNYA..

Tapi...
Kenapa orang tak suka melihat saya bahagia??
Saya tak salahkan 100% la...
Tapi saya kecewa sangat-sangat dengan sikap mereka...
Saya sedih sangat-sangat...
Sampai ke hari ini saya masih salahkn diri saya..
Saya ke yg harus mengalah ?
TAK..... AKU KENA KUAT (!)

Sekarang.....
Saya rasa lebih tenang berbanding hari yg lepas...
Saya harap , saya dapat fikir baik-baik dalam membuat keputusan...
Sampai bila saya nak macam ni ??
Saya pon tak tahu..
Tp , apa-apa pun hidup kena teruskan juga :')
~Crying Inside In Deeply~

Untuk Hari ini juga..
Saya dah terlalu banyak sangat kecewa...
Tp saya tak ada laa sampai nk buat perkara-perkara yg tak baik..
Saya masih boleh terima hakikat...
Yg saya kena berdepan juga dari segala segi...
Sebab itulah saya buat keputusan hari ini...
Kadang-kadang kita kena lepaskan apa-apa sahaja yg kita sayang...
Walaupun kita tahu , yg kita terlalu sayang...
Tp kadang-kadang ada sesuatu benda yg menyebabkan kita untuk lepaskannya...
Saya percaya, mungkin ada yg lebih baik buat diri kita untuk hari yg akan datang..
INSYA-ALLAH...
Kesilapan saya mengajar saya untuk berfikir secara lebih matang....
Saya perlu berfikiran terbuka....
Saya perlukan masa, ruang,dan bersendiri untuk itu...
Saya bukan lari drpd masalah...
Malah masih berdepan dgn masalah...
Saya belum cukup dewasa....
Saya perlu belajar lebih banyak lg soal kehidupan :')
Bila kita mampu menanganinya...
INSYA-ALLAH ''DIA'' akan membantu kita dalam masalah yg kita tanggung...
Ia bukan suatu beban, tetapi ia suatu cabaran...





1 comment: